Hur går det med dieten

Alltså, idag var den första dagen då jag börja med dieten. Visserligen så har jag faktiskt ätit två lussbullar samt två bitar nougat. Men annars har jag följt dieten väldigt duktigt. Har dock inte orkat trycka i mig 7 dl yoghurt på en gång till en måltid haha, så har delat upp det vilket passar mitt jätte bra!
Annars äter jag mat, sen tar den slut ochjag blir lagom mätt sen så är jag hungrig igen efter en kort stund och då äter jag något annat oftast något onyttigt. Men nu så har jag fortf en del av min mat kvar så då kan jag äta den istället! Vanlig mat gillar jag inte att spara då det blir nasty usch...

Frukost
 Verkligen en ny favorit. Man kan blanda hur man vill. Tycker man det är för lite med 5% frukt och 95% i de färdiga blandningarna? Välj då 95% frukt och 5% havregryn istället!
Finns massa gott bovetelfingor, dinkelpuffar, sesamfrön, hirsflingor, torkad frukt mm.

I min blandning valde jag endast osötade gryn av diverse varianter och så typ lite russin. Blev verkligen jätte gott:D
När jag äter dem med fil så sötar ja med lite söningsmedel också.



Lite julmust för stämningen såkalrt(A) Hälsofilen innehöll socker vilket jag missade pga stress men upptäckte sen, 60 kcal per dl och 2,5 g socker per dl. Lite väl mycket jämfört med yoggin och filmjölken som endast innehåller 35 kcal. Men ska ändå äta verum filen iochmed allt det nyttiga som finns i, fast ska använda kanske bara 1 dl och resten från någon av de andra. Yoggin var supergod så dne kan jag verkligen rekomendera och filmjölken smaka likadant som den vanliga fast inte lika sur.

Och ja det är lite smutsigt på diskbänken men vi höll på och baka lite mer julgodis^^ Gjorde vitchoklad tryfflar som lyckligtvis inte smakade bränt!


Kommentarer
Postat av: Hemlig Läsare :o

hmm 7 dl yoghurt, vilket är bäst, filmjölk eller yoghurt? Mûsli och julemust är en bra combo ;D Godjul och glad påsk, typ.

2009-12-27 @ 01:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0